Kan du bevare overblikket uden et system til at holde styr på det hele?

CRM i gamle dage


Før vores tid med internettet og computere var der også masser af virksomheder der klarede sig godt. Men hvad gjorde man i gamle dage, før computeren kom til, når man skulle holde styr på sine kunder? I 60’erne og 70’erne, ja endda helt op i 00’erne og måske til stadighed i nogle brancher, brugte man den såkaldte Rolodex til at holde styr på kunderne. Det var en samling af visitkort på et rullestativ, som en slags adressebog, der gav et fysisk overblik over kunderne. Men det var nok mere til gavn for at se hvor mange kunder man havde end rent faktisk til gavn for virksomhedens salg.

Det kan være svært at ændre på vaner og systemer, som er blevet benyttet i én eller flere generationer, men vi er rykket ind i en ny æra, hvor computeren er så stor en del af vores hverdag at det ville give mest mening at tilpasse sig udviklingen for at følge med end at holde stædigt fast i fortidens systemer, bare fordi man er vant til dem.

Rolodex var en revolutionerende opfindelse for sin tid i midten af 1900-tallet, men i det nye årtusinde er det online CRM systemer, der er revolutionerende. Et CRM-system kan fungere som et vigtigt nervecenter for at holde styr på de mange forbindelser, der er i en voksende forretning.

 

Er CRM for alle virksomheder?


For små virksomheder kan et CRM-system måske virke lidt som overkill, men da det for de fleste virksomheder er planen at vokse sig større og man hurtigt kan miste overblikket over kunderne, hvis ikke de er systematiseret, så er det en klar fordel at have et sådan system selv for en mindre virksomhed.

Data der kommer ind i systemet kan enten gemmes lokalt eller i skyen, så den bliver tilgængelig i realtid på tværs af en hvilken som helst enhed. Når virksomheden vokser, kan et CRM system hurtigt udvides til at omfatte mere sofistikerede funktioner, der hjælper teams med at samarbejde med kolleger og kunder, sende tilpassede e-mails, indsamle indsigt fra sociale medier og få et holistisk billede af din virksomheds sundhed og likviditet.

Enhver virksomhed starter med et fundament af gode kundeforhold. Men som virksomheden vokser, vokser antallet af forretningsforbindelser og bliver mere sofistikeret og komplekst. Det er mere ikke bare en transaktion mellem køber og sælger der er tale om. De mange forbindelser der kommer til, kræver mere og mere af dit system, da du skal dele informationer på tværs af forskellige teams i din egen organisation, der har kontakt med de samme kunder.

Mist ikke overblikket over dine kunder og kom ikke bagud ved at bruge de gamle metoder. Vælg en god løsning der passer til din virksomhed og hjælper dig med at holde styr på det hele.

 

    Kontakt/ Mail  

Wintip.dk

Jeg håber du får stor fornøjelse af Wintip.dk. Har du ris, ros,eller kommentarer er du velkommen til at sende en mail.

 

Wintip.dk

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!