Tips til din digitale marketingstrategi

I takt med internettets udbredelse er det blevet mere og mere populært at kanalisere sine marketingstrategier online. Det har været lange undervejs, men efterhånden bliver der allokeret flere ressourcer til online markedsføring end på de mere traditionelle kanaler. Det er dog langtfra alle, der har succes med deres online markedsføring – vi guider dig!

 

Forudsætninger for den gode online marketing

Inden du kaster dig ud i den helt store omstrukturering af din markedsføring, skal du gøre dig nogle overvejelser omkring, hvad det egentlig kræver at blive succesfuld i sine aktiviteter hertil.

Først og fremmest kræver det, at teknologien altid spiller. Når man altid arbejder online, nytter det ikke noget, hvis du aldrig kan føle dig sikker på, at tingene virker.

Derfor er det en rigtig god idé at investere i gode computere og dertilhørende udstyr. Derudover er det vigtigt, at du har en internetforbindelse med nok hastighed og med en sikker linje.

Der er flere og flere udefrakommende, der finder interesse at bryde ind i dit netværk og komprimere dine oplysninger. Med en vpn forbindelse slipper du for dette postyr. En vpn forbindelse er ikke særlig dyr, men gør virkelig en forskel. Der er dog også stor forskel fra vpn forbindelse til vpn forbindelse. Det vil derfor være en god ide at klikke sig ind på https://vpnguiden.dk og blive præsenteret for en oversigt over de forskellige vpn muligheder og deres respektive anmeldelser.

 

Facebook

Mange troede, at Facebook var på vej tilbage eller i det mindste stagnerende. Dette har langtfra været tilfældet. Tværtimod har Facebook aldrig været mere populært. Der er flere brugere end nogensinde før, hvilket også betyder, at der er meget mere data at hente til din segmentering af målgruppen.

Det gode ved Facebook er, at det mere eller mindre er et universelt markedsføringsværktøj. Det skal forstås sådan, at du kan markedsføre alle produkter. Du kan også sagtens markedsføre en serviceydelse som et kursus for præsentationsteknik. Det hele handler om måden, du sætter annoncen op på.

En anden rigtig god ting ved Facebook er muligheden for at benytte sig af retargeting. Det gode ved retargeting er, at du kun retter dine annoncer mod personer, der tidligere har vist interesse i dine produkter eller ydelser. Det betyder, at der med næsten 100 procents garanti altid er en meget højere konverteringsrate ved retargeting, end der er med de mere klassiske push-annoncer.

Endeligt er det også muligt at benytte sig af dynamisk retargeting. Dynamisk retargeting er lige skridtet videre. Her målretter du ikke bare mod folk, der tidligere har vist interesse, men du målretter med de produkter, personerne har vist mest interesse i.

Husk at sætte konverteringssporing op, når på dine Facebook kampagner. Det er netop en af fordelen ved online markedsføring kontra den mere traditionelle – du har mulighed for rent faktisk at måle på dine aktiviteter. Det er ikke særlig svært at sætte konverteringssporing op, og hvis det er sat ordentligt op, virker resten automatisk derfra. Det er simpelthen bare et stykke kode, du skal smide ind på de forskellige landingssider, du gerne vil måle på.

Det vil sige mere konkret sige, at, hvis du er en virksomhed, der hjælper med folk med at klage over skat, men samtidig også har andre ydelser, så skal du sætte konverteringssporingen op på alle siderne, du gerne vil måle på.

At lave markedsføring uden at kunne måle på resultaterne og konverteringerne er lidt som at spille fodbold uden at vide, hvad det står. Det er svært at vide, hvordan man skal allokere sine ressourcer. Hvis du ikke ved, om det står 0-0 eller 3-0, ved du for eksempel ikke, om du skal spille aggressivt eller defensivt. På samme måde er det med markedsføring. 

 

    Kontakt/ Mail  

Wintip.dk

Jeg håber du får stor fornøjelse af Wintip.dk. Har du ris, ros,eller kommentarer er du velkommen til at sende en mail.

 

Wintip.dk

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!