Slå dine personlige Facebook-annoncer fra

Du kender følelsen: Efter at have besøgt en hjemmeside og kigget på nogle produkter, følger de selvsamme produkter efter dig, hvorend du går hen.

Det kaldes retargeting og er en effektiv måde for virksomheder at afsætte deres varer og ydelser på – de nøjes med at vise annoncer til dem, der i forvejen har vist interesse.

Men det kan også føles en smule som om du bliver stalket af det samme produkt igen og igen – og derfor giver Facebook dig heldigvis mulighed for at slå det fra igen.

Du kan naturligvis også installere en AdBlocker – men du risikerer at sløjfe funktioner fra vigtige hjemmesider, ligesom det er et usympatisk træk i retning af de mennesker, der stiller deres indhold til rådighed for dig gratis.

Slå personlige annoncer fra på Facebook

Start med at gå til dine annonceindstillingr (link direkte til Facebook her).

Find indstillingen: Annoncer baseret på min adfærd på andre sider. Tryk nej.

Nu får du ikke længere annoncer for de produkter, du har kigget på ved en given webshop.

Du kan stadig få annoncer baseret på din jobtitel, køn, alder og andre ting – men her ved annoncøren ikke noget om, hvorvidt du har været inde at besøge en given side eller ej.

Facebook har åbnet op for, at du som annoncør der sælger fx babytøj kan målrette personer, der har været inde på konkurrerende webshops der sælger babytøj. Det betyder, du vil få vist annoncer for relevante produkter, selvom du ikke har set noget til den enkelte webshop før. Det vil for nogle føles som endnu et skridt i den forkerte retning.

Det slipper du dog også for, hvis du siger nej tak til de personaliserede Facebook annoncer.

Dine indstillinger gælder i øvrigt både på Facebook og på Instagram, da verdens største sociale medie købte det andetstørste i 2014.

Derfor kommer Facebook aldrig til at koste dig penge

En gang imellem opstår der et ’kædebrev’ på Facebook, hvor du i henhold til en fiktiv Rom-statut siger til Facebook, de ikke må tage peng for deres tjeneste.

Du behøver ikke at dele den – både fordi, du ser dum ud, men også fordi Facebook aldrig ville kræve penge af den almene bruger. Facebook tjener penge på dig som bruger. Hver dag når du ser annoncer, er det penge i Facebooks kasse. Det er mange flere penge end du ville kunne betale for din profil.

Og LinkedIn, tænker du så måske? LinkedIn annoncering er ikke værd at tale om, for de tilbyder slet ikke så avancerede retargeting-funktioner for deres annoncører.

 

    Kontakt/ Mail  

Wintip.dk

Jeg håber du får stor fornøjelse af Wintip.dk. Har du ris, ros,eller kommentarer er du velkommen til at sende en mail.

 

Wintip.dk

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!